Головна | Реєстрація | Вхід | RSSСереда, 23.05.2018, 02:30

Несватківський НВК

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Чому підліткам важко навчатися

 

Якщо ваш син-підліток сидить на уроках розвалившись, це не завжди означає, що йому нудно гризти граніт науки. Якщо дочка-підліток плаче, замість того, щоб робити домашні завдання, і скаржиться, як швидко вона втомлюється, це зовсім не означає, що вона лінується. Просто у них зараз такий етап фізіологічного розвитку, коли навчатися справді важко.

Наука пояснює…

1. На фоні гормонального вибуху, який у дівчаток буває в 11-12 років, а у хлопчиків – в 12-13, процеси збудження в корі головного мозку проходять дуже швидко, а процеси гальмування – повільно. А це значить, що підлітків будь-яка дрібниця відволікає, дратує, а ось зупинитися, загальмувати їм непросто.

Звичайно, у такому стані важко зосередитися на уроках, сконцентрувати увагу, не відволікатися. Та й пам’ять їх підводить нерідко в зв’язку з тим же: коли цікаво – все запам’ятовується легко, а коли нудно – ну нічого не затримується в голові!

2. Кістки та м’язи в цей час ростуть нерівномірно, всі рухи стають нескоординованими, незграбними. Як не сядеш – все незручно, а дорослі кажуть: «Не крутися, не розвалюйся на стільці». Особливо тяжко хлопчикам, вони витягуються більше дівчаток. Тому в них ламкість кісток у цьому віці більша. Вони частіше ламають руки і ноги. І потреба розтягнутися на дивані, просто полежати, повернувшись додому, у них більша.

3. Серце росте і… болить, часом часто б’ється. Мозок не отримує потрібної кількості кисню. Голова гірше міркує і швидше втомлюється. Болить. Недостатність кисню може призвести до запаморочення. Запаморочення частіше бувають у дівчаток. Вони ж частіше страждають на підвищений артеріальний тиск. Вік такої юнацької гіпертонії припадає у них на 13-14 років. А ми, дорослі, як на зло не даємо їм в повній мірі рухатися та дихати. В школі підлітки чують: «На уроках не крутись! Немає чого на перерві в двір вибігати, бруд до школи тягнути!». Вдома ми говоримо: «Куди пішов? Уроки ще не зроблені!».

4. Гормональні зміни у підлітків змушують дуже часто змінювати емоції. То їм все цікаво і вони працюють з радістю, а то раптово роздратовуються, готові заплакати чи просто впадають в апатію. Особливо емоційно нестійкі дівчатка.

Гра гормонів змушує дівчаток занурюватися у світ жіночих інтересів. Тепер кожну дівчинку найбільше хвилює як вона виглядає, чи не занадто малі або великі у неї груди і чи звертають на неї увагу хлопчики? Думки про навчання відходять на другий план.

Хлопчики дещо менше зайняті своєю зовнішністю.

5. Система травлення в цей час дуже хворобливо реагує на тривалі емоційні та фізичні навантаження. Втомленість і стреси викликають у підлітків гастроентерологічні захворювання не менше, ніж неправильне харчування. Коли болить живіт, які вже тут уроки.

…і радить

Як же допомогти зовні майже дорослим, часто агресивним, але таким вразливим дітям? Психологи і педагоги радять:

1. Не слід зайвий раз дратувати підлітка наказним тоном, намагайтеся спілкуватися на рівних. Вони вже не дивляться на нас знизу вгору, вони сприймають нас критично і хочуть стояти поряд на одному рівні.

2. Дайте підліткам можливість більше рухатися – в русі вони повинні проводити не менше 3 годин на день. Їм зараз просто необхідні заняття фізкультурою та спортом. Саме зараз розвиваються гнучкість, вправність, добра координація, пластичність рухів. Важливо зрозуміти, що підліткам їх тіло зараз незручне, не слід сміятися над їхньою незграбністю.

В цей час вони повинні з їжею вживати більше, ніж дорослі кальцій, білки, фосфор, вітамін D.

3. Фізіологічне навантаження на організм у підлітка вище, ніж у молодшого школяра! А спить він значно менше, вважаючи себе вже дорослим. Спати підліток повинен мінімум 9 годин! І добре було б ще годину перехопити вдень.

4. Прогулянки обов’язково необхідні щодня. Організму просто необхідний кисень! І вчити уроки слід в провітреному приміщенні.

5. Слід більше приділяти вашій дитині уваги, не обмежуйтесь у спілкуванні тільки питаннями: «Ти поїв? А які оцінки в школі?». Підлітки тільки роблять вигляд, що ми їм не потрібні. Насправді наша увага, наша дружба, наші думки, висловлені доброзичливо і тактовно їм дуже важливі. В своєму колі вони нас цитують, наслідують!

6. Всі ми хочемо, щоб наші діти в юнацькому віці засвоїли як можна більше знань. Ми хочемо, щоб вони відповідно і більше навчалися. Але навантаження у них в школі таке, що вивчити все, що задають, неможливо. Проведені дослідження свідчать, що якби в 7-му класі учень щодня виконував все, що йому задають по всіх предметах, йому потрібно щодня в середньому засвоювати інформацію, викладену на 26 сторінках підручника, і, слід зауважити, не тільки засвоювати, але й бути готовим наступного дня її відтворити.

Експеримент з добровольцями-відмінниками, дітьми інтелектуально добре розвинутими, показав, що виконати такий обсяг завдань можна, тільки якщо, повернувшись зі школи, відразу сісти за уроки і робити їх до години ночі. Таке шкільне навантаження змушує дитину ставитися до уроків вибірково: якісь зробити, якісь пропустити, якісь продивитися поверхово…

Всі науки не вивчиш. А нам потрібно своїх дітей виростити не тільки розумними, але і здоровими, і щасливими. Дуже б хотілось!

 

 

 
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2018
Безкоштовний хостинг uCoz